Ma megszereztem a hiányzó alkatrészeket a SZUPERGRÁNÁT helyrehozásához! Elég sok baja volt, a tengely emeltyű kar felőli oldalán a kónusz ledarálta a menetet. A fékbetét pedig a normális kettő helyett hat darabból állt. Vettem egy új tengelyt, de a kónusz azon is lötyögött, szóval abban is tönkre ment a menet. - Alapból azt reméltem, hogy legalább a kónusz belső menete ép lehet. De, nem.
Mielőtt nagyon belemerülünk, írjátok be a googlebe hogy "kontra bringadoki", az elvezet a bringadoki megfelelő lapjára, ahol minden alkatrész neve fel van írva. Fussátok át gyorsan, úgy érthetőbb lesz a handabandám ! :)
(próbáltam linkelni, de nem engedi a rendszer )
Nézzünk képeket!
Amit most erősen nézni kell, az a két tengely, meg a két kónusz. Ahhoz hogy szétszedd a kontrás agyat csupán egy keskeny fogó, meg egy franciakulcs vagy satu kell. A bringadokin leírják hogyan lehet szétberhelni. Én meg mutatok nektek néhány rossz alkatrészt.
Jobb oldalt a sérült tengely, bal oldalt az ép. Kapott egy nagy ütést vagy hasonlót a hátsókerék, és fellazult a kónusz és szépen legyalulta a menetet a tengelyről. A kerékpárban az agyat összetartotta a váz, meg a kosz, de miután szétszedtem, már nem tudtam összerakni. Egyszerűen a kónusz nem kapott rá a tengelyre, hiszen nem volt menet sem a tengelyen, sem a kónuszban...
Jobbra a régi , balra az új kónusz. Kívül a peremnél kicsit megkened csapágyzsírral, és már lehet is összerakni az egészet. Nagyjából úgy ahogyan itt sorba pakoltam :
Az egyszerűség kedvéért a lánckereket, a kontra körmös fejrészt, és görgővezető kosarat egyben hagytam. Ez nem is potyog szét , ha szétszeded a kontrát. Én szétszedtem megnézni az alkatrészeit, nem-e kopottak, de még éppen határeset volt úgyhogy összeraktam.
Itt van a szerelt fékkónusz és a fékdob, és jobbról az eddig sokat emlegetett kónusz.
Amint ez megvan, ezt így egyben visszatolhatod a kerékagyba. Aztán az emeltyű kar oldaláról rátekered a tengelyre a kónuszt. A kónusz belső felén van két horony, abba kapaszkodik a fékdob.
Játszottam azzal , hogy előre betettem a kerékagyba a fékdobot, és összeillesztettem a kónusszal. De úgy is összeakadt a horony, meg a fékdob kampója , ha egyben raktam bele az egész szerkezetet a kerékagyba, úgy ahogy a képen van, s aztán tekertem rá az emeltyű oldali kónuszt. Ha már kézzel nem megy a tekerés ,akkor a tengely fogaskerék felőli végét fogd meg a franciakulccsal, az emeltyűkónuszt pedig simán az emetyűkarral. Tekerd össze. Ha fogod az emetyűkart és próbálod mozgatni a lánckereket, ki lehet ügyeskedni, hogy fogjon a kontra. Én is csak nagyjából csinálgattam, még bele kell tanulnom a jó beállításba. Ha nagyon laza ,akkor megint fogd meg a tengelyt, és tekerd beljebb a kónuszt. ha túl szoros, akkor meg kifelé. Ha úgy érzed jó, mehet rá az alátét, meg az a hornyos, bemart, vagy miféle menetes alátét. Azt szintén úgy tudod feltekerni , hogy megfogod a tengelyt, ezt az alátétet pedig a fogóval. Aztán hajrá!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése